Перспективне планування роботи КЗ МНВК "Комп’ютерний Центр" над науково-методичною проблемою «Удосконалення інтерактивних форм і методів навчання інформатики в профільних класах». Обґрунтування вибору науково-методичної теми. Актуальність даної проблеми визначається тим, що у Національній доктрині розвитку освіти, затвердженій Указом Президента, ставиться завдання постійного оновлення змісту освіти та навчально-виховного процесу. Він повинен будуватися відповідно до потреб особистості та індивідуальних можливостей дітей, зростання їх самостійності і творчої активності, що в кінцевому результаті повинно зміцнити демократичні основи громадянського суспільства і прискорити його розвиток. Це вимагає організації навчання відповідно до здібностей, здатності до навчання, таланту дитини. Необхідна переорієнтація на людину, на те, щоб створити можливості кожному стати самим собою. Основи цих значимих змін закладаються безпосередньо на уроці. Аналіз сучасної педагогічної літератури свідчить, що зміни неможливі без застосування на уроках інтерактивних технологій, які ґрунтуються на діалозі, моделюванні ситуацій, вільного обміну думками. Задача, що стоїть перед вчителями - готувати молоде покоління, яке гнучко пристосовується до стрімких змін, що відбуваються в світі, впливає на ці зміни, з активною позицією в життєвих обставинах, критично мислячих, здібних до розуміння інших людей і співпраці, зростаючою особистою відповідальністю за свою самоосвіту, самовдосконалення і кар'єрне зростання. Вибір науково-методичної проблеми КЗ МНВК "Комп’ютерний Центр" був зумовлений наслідками спостереження, індивідуальними бесідами з вчителями, учнями, даними анкетування. Отримані результати свідчать: учням необхідна потреба в діяльності, яка веде до придбання знань; низька активність учнів у вивченні; учні не можуть чітко оформити свою думку; учні не усвідомлюють необхідність оволодіння тими або іншими знаннями; більшість учнів не вміють співпрацювати з іншими учнями; відсутність у учнів комунікативних здібностей; невміння вчитися і долати труднощі пізнавальної діяльності. Мета: підвищення якості навчально-виховного процесу, що відповідає сучасним вимогам, шляхом удосконалення інтерактивних форм і методів навчання інформатики в профільних класах, та підготовка молодого покоління з активною позицією в життєвих обставинах, критично мислячих, здібних до розуміння інших людей і співпраці. Завдання: активне впровадження й використання інтерактивних форм і методів навчання інформатики в профільних класах; вивчення, впровадження і використання досягнень педагогів-новаторів у практиці роботи педагогічного колективу "Комп’ютерного Центру"; залучення вчителів до творчого педагогічного пошуку в процесі реалізації науково-методичної проблеми; створення колективу однодумців, які зберігатимуть традиції "Комп’ютерного Центру" й активно впроваджуватимуть інтерактивні форми і методи при навчанні інформатики; стимулювання ініціативи і творчості членів педагогічного колективу; розвиток у учнів комунікативних здібностей; навчати учнів співпрацювати з іншими учнями; підвищення цікавості, доступності, змістовності, обґрунтованості навчання. Психолого-діагностичний супровід реалізації науково-методичної проблеми: Контрольно-інформаційний етап. Пошук, обробка і систематизація інформації про обсяг, рівень досягнень вчителя. Коригуючий етап. Виправлення недоліків у діяльності педагогів, пов’язаних з використанням недосконалих методик або з прогалинами у знаннях самих педагогів. Відновлювальний етап. Виявлення потреб поновлення тих знань і вмінь, які після закінчення ВНЗ могли бути забуті або частково втрачені. Компенсаторний. Діагностування потреб надання педагогам нових знань і вмінь для викладання інформатики. Пропагандистський. Пропаганда досвіду окремих вчителів у використанні інтерактивних форм навчання інформатики в профільних класах. Етапи діагностування І етап. Складання діагностичних анкет Заступник директора з НВР. ІІ етап. Підготовка вчителів до анкетування Заступник директора з НВР, керівник МО. ІІ етап. Здійснення анкетування Заступник директора з НВР. ІV етап. Обробка анкет і складання діагностичної карти. Заступник директора з НВР. V етап. Планування методичної роботи, організація методичної допомоги вчителям. Заступник директора з НВР, методична рада. Робота за результатами діагностування.
Пріоритетні напрямки управлінської діяльності. 1.Створення програми управління шляхом запровадження напрацювань теорії і практики інтерактивних форм і методів навчання інформатики в профільних класах в діяльність закладу. 2.Здійснення педагогічного самоаналізу. Апробація новітніх технологій. 3.Створення комфортних умов діяльності, ситуації успіху для кожного педагога, які сприяють розвитку ініціативи та творчості. 4.Теоретичне і практичне навчання педагогічного колективу. Створення банку перспективних педтехнологій. 5.Подальша інформатизація навчально-виховного процесу.
Етапи реалізації науково-методичної проблеми «Удосконалення інтерактивних форм і методів навчання інформатики в профільних класах».
Підготовчий етап (2005-2006 н.р.)
І етап. (1-й рік реалізації проблеми, 2006-2007 н.р.)
ІІ етап. (2-3 рік роботи, 2007-2008/2008-2009 н.р.)
ІІІ етап. (4 рік роботи, 2009/2010 н.р.)
Очікувані наслідки роботи КЗ МНВК "Комп’ютерний Центр" над методичною проблемою: 1.Підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів. 2.Використання набутого досвіду більшістю педагогів закладу. 3.Вдосконалення змісту, форм і методів внутрішкільної методичної роботи. 4.Високий рівень навчальних досягнень та розвитку учнів. 5.Опанування нових форм, методів і прийомів навчання інформатики в профільних класах. 6.Удосконалення уроку як основної форми навчально-виховного процесу. 7.Сприятливий психологічний клімат у колективі. 8.Розвиток пізнавальних, комунікативних здібностей учнів, вміння співпрацювати з іншими. 9.Підвищення цікавості, доступності, змістовності, обґрунтованості навчання. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|