Алгоритмізація  методичної роботи 

КЗМНВК «Комп’ютерний центр» м. Вознесенська


Зміни в суспільстві вимагають кардинальних змін у освіті. Перш за все, зміни мають відбуватись у підготовці дітей до життя й діяльності, що передбачає набуття особистістю життєвої компетентності. Це зумовлює необхідність змін у роботі з педагогічними кадрами — підготовці, перепідготовці, методичному супроводі. В умовах необхідності модернізації педагогічної освіти одним із важливих завдань інноваційного розвитку є оновлення методичної роботи з кадрами, науково-методичного супроводу освітнього процесу.

Сьогодні важливо відійти від застарілого розуміння «системи методичної роботи» як контролюючої структури, як транслятора інструкцій і директив, типових і традиційних методик, що забезпечують репродуктивний характер їх виконання. Реалії сьогодення вимагають нових підходів до роботи з педагогами, організації та проведення внутрішкільної методичної роботи.

Якість навчально-виховного процесу Комп’ютерного центру, результати його роботи певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності. З метою поліпшення фахової підготовки педагогічних кадрів у Комп’ютерному центрі проводять методичну роботу, яка спонукає кожного вчителя до підвищення його фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.

У процесі методичної роботи у Комп’ютерному центрі здійснюється підвищення наукового рівня вчителя, підготовка до засвоєння змісту нових програм і технологій їх реалізації, постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання, вивчення і впровадження у шкільну практику передового педагогічного досвіду, творче виконання перевірених рекомендацій, збагачення новими, прогресивними й досконалими методами і засобами навчання, вдосконалення навичок самоосвітньої роботи вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги з теорії та практичної діяльності.

На нинішньому етапі розвитку Комп’ютерного центру виникла нагальна потреба в ефективній організації методичної роботи взагалі і з творчо працюючими педагогами зокрема. Новий зміст освіти, освоєння нових навчальних програм, апробація підручників, створення посібників – все це вивело вчителя Комп’ютерного центру на шлях творчої, дослідницької роботи. 

Педагоги Комп’ютерного центру визначають таким чином головні ознаки своєї діяльності у педагогічному просторі Комп’ютерного центру: 

       висока професійна компетентність вчителя; 

       Комп’ютерний центр - це простір життєвого самовизначення вчителя і учня; 

       Комп’ютерний центр - це високоінтелектуальне середовище; 

       створення діяльнісного простору (виховання в дії, діти вчаться в дії; у Комп’ютерному центрі ми діємо разом; суб'єкт - суб'єктна взаємодія); 

       творення розвивального простору, простору самовдосконалення,  самореалізації. Ми йдемо від самопізнання: я і моя пам'ять, моя увага, мій характер, мій розвиток; я пізнаю себе, світ і співвідношу себе і колектив, себе і світ; 

       Комп’ютерний центр забезпечує  високотехнологічний простір; 

       Комп’ютерний центр забезпечує  високоінформаційний простір. 

Наше завдання полягає в тому, щоб дитина стала самостійним активним перетворювачем зовнішнього середовища. Комп’ютерний центр - це простір життя дитини. У ньому дитина живе, а не готується до життя. У просторі Комп’ютерного центру учень - повноцінний учасник процесу навчання. Учень визначається не тільки тим, що він знає, а й тим, що він може.

При явному різноманітті навчання його об'єкти і зв'язки побудовані по єдиних законах, які є однаковими для  всіх учбових дисциплін. На основі аналізу педагогічної та методичної шестирічної роботи педагогічним колективом Комп’ютерного центру зроблена спроба розробки алгоритмічних дій, направлених на удосконалення методичної роботи колективу. Алгоритм методичної роботи було презентовано під час педагогічної увертюри, яка відбулася на початку вересня в Комп’ютерному центрі.

Єдиний алгоритм методичної роботи систематизує роботу над  єдиною стратегією методичної роботи колективу і кожного вчителя окремо, над проблемним питанням, допоможе спрямувати методичну роботу на досягнення високих результатів. Впровадження в методичну роботу єдиного алгоритму спонукає педагогічний колектив Комп’ютерного центру до пошуку, творчості, створить у колективі атмосферу довіри, взаєморозуміння та поваги.

Єдиний алгоритм методичної роботи включає в себе методичну, адміністративну та педагогічну складові роботи колективу. Алгоритм  - це зрозуміла і точна послідовність дій, спрямованих на досягнення зазначеної мети чи на вирішення поставленої задачі. Що таке виконавець алгоритму? Під ним ми розуміємо членів нашого колективу, які повинні виконати алгоритм.

Алгоритм ми розробили у вигляді блок – схеми.

Перший етап нашої роботи – проведення педагогічної ради  на початку навчального року. На ній ми розглядаємо кардинальні питання навчаль¬но-виховного процесу: 

       вдосконалення методично¬го забезпечення навчально-вихов¬ного процесу; 

       планування та режим робо¬ти навчально¬го закладу; 

       методична робота з проблемного питання, над яким працює педагогічний колектив; 

       підвищення кваліфікації педа¬гогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впрова¬дження у навчально-виховний про¬цес досягнень науки і передового педагогічного досвіду. 

На педагогічній раді колектив вчителів обговорює і визначає мету методичної роботи на навчальний рік. 

Педагогічна увертюра, як слідуючий етап виконання алгоритму,  повинна стати не тільки генератором цікавих ідей, а й експертною радою роботи Комп’ютерного центру. Педагогічна увертюра повинна об’єднати колектив, як модераторів, загальною турботою про сьогоднішній і завтрашній день Комп’ютерного центру.

Алгоритм методичної роботи КЗ МНВК «Комп’ютерний центр»



Етап «Організація процесу виконання» розбитий на підзадачі для кожного вчителя окремо. На педагогічній увертюрі кожний вчитель презентував свій, окремо розроблений ним та погоджений з адміністрацією алгоритм своєї методичної роботи на рік.

До індивідуального алгоритму вчителів входить комплекс заходів з методичної роботи, підсумки якої будуть підбиватися в кінці навчального року на засіданні круглого столу. 

Аналіз виконання індивідуального алгоритму методичної роботи кожного вчителя  повинен забезпечити виявлення: 

       перспективного педагогічного досвіду;

       проблем конкретного вчителя, прогалин у певних уміннях і навичках педагогічної майстерності;

       найцікавіших для вчителя форм і методів методичної роботи;

       оцінки проведених заходів, самооцінки.

Проведення нестандартних уроків, бінарних уроків входить до алгоритму кожного вчителя. Це і бінарний урок - гра сумісно з податковою інспекцією, уроки графіки в музеї, уроки з будови ПК на підприємстві, панорама творчих уроків з застосуванням елементів гри.

До алгоритму методичної роботи вчителів входить наставництво над молодими вчителями, проведення занять у школі юного програміста, проведення індивідуальної виставки «Я атестуюсь», поповнення банку уроків з інформатики, створення банку уроків з фізики та хімії, проведення тижня інформатики, участь в організації музею обчислювальної техніки, проведення майстер – класів по роботі з електронними підручниками з вчителями шкіл міста, організація конкурсу комп’ютерних анімацій. 

Найскладнішими є алгоритми річної методичної роботи вчителів, що атестуються на вищу категорію: Варениці О. А. та Юрпольської Н. О. Алгоритм вчителя Терещенко Л. П. відрізняється проведенням методичних заходів з усіма вчителями інформатики шкіл міста та проведенням майстер – класів з вчителями, що викладають різні предмети.

Обов’язковою умовою виконання нашого алгоритму методичної роботи є наявність комп’ютерної техніки, під′єднаної до глобальної мережі Інтернет, шкільної локальної мережі, електронної інформаційної бази  даних та знань, програмного забезпечення для адміністрування навчально-виховного процесу в закладі освіти, методичних надбань педагогічного колективу на електронних носіях тощо.

Успіх організації та проведення методичної роботи Комп’ютерного центру залежить тепер від вмілої алгоритмізації, яка забезпечить реальність запланованих заходів, дасть можливість чітко проаналізувати їх виконання, застереже від формалізму в роботі.

Таким чином, завдяки втіленню розробленого алгоритму в життя, методична робота в Комп’ютерному центрі повинна стати багатогранною, творчою діяльністю педагогічного колективу в цілому та кожного педагога зокрема. Форми і методи роботи із вчителями є динамічними і змінюються відповідно до вимог часу.

Будемо сподіватися, що наш алгоритм методичної роботи, розроблений для всього колективу і кожного вчителя окремо, спрацює і дозволить досягти в кінці навчального року нашої мети. 

  




Используются технологии uCoz